(Kachinland)
၁၉၅၇
ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ ၂၉ ရက္ေန႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမ၌ က်င္းပေသာ လူမ်ဳိးစုေပါင္းစုံ
ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးပြဲႀကီးတြင္ ရွမ္းျပည္ကိုယ္ စား လွယ္မ်ားတင္ျပသည့္ ရွမ္းျပည္၏
နစ္နာခ်က္မ်ားကို အပုိင္းလိုက္ ေဖာ္ျပသြားပါမည္။ စာမူမ်ားကို ကိုစုိင္းသိန္း၀င္းက
ေက်းဇူးျပဳပါသည္။
သဘာပတိမင္းႏွင့္တကြ
ႂကြေရာက္လာၾကေသာ သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္ မ်ား၊ ဂုဏ္သေရရွိ လူႀကီးမင္းမ်ား၊ အမတ္မ်ား၊
ျပည္နယ္အသီးသီးမွ လူမ်ဳိးစုေသြးခ်င္း ညီရင္း အစ္ကို ကိုယ္စားလွယ္ေတာ္မ်ားကို
က်ေနာ္ ဒီေနရာကေနၿပီး ဂါရဝျပဳလုိက္ပါတယ္။ လႈိက္လွဲစြာ ေက်းဇူးတင္ ေၾကာင္းလဲ
ေျပာလိုပါတယ္။
ၿပီးေတာ့
က်ေနာ္ဟာ အတိုင္းအဆမရွိေအာင္ပဲ ဂုဏ္ယူအားတက္မိ ပါတယ္။ က်ေနာ္ ဘာျဖစ္လို႔
ဒီေလာက္ေတာင္ ဂုဏ္ယူအားတက္မိ သလဲဆိုတာကို တင္ျပလိုပါတယ္။ ပထမအခ်က္ကေတာ့ ခုလို ျပည္
ေထာင္စု ျမန္မာႏို္င္ငံသမိုင္းမွာ ေမာ္ကြန္းတင္က်န္ရစ္ခဲ့မယ့္ လူမ်ဳိးေပါင္း စုံေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးပြဲႀကီးမွာ
က်ေနာ္ဟာ ရွမ္းျပည္တုိင္းရင္းသားတဦး အေနနဲ႔ ပါဝင္ၿပီး ကေန႔ရွမ္းျပည္မွာ
ခံစားေနရတဲ့ နစ္နာခ်က္မ်ားကို ပြင့္လင္းစြာ တင္ျပေဆြးေႏြးခြင့္ရလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒုတိယအခ်က္အေနနဲ႔ ဂုဏ္ယူအားတက္မိတာကေတာ့ ျပည္နယ္အသီးသီးမွ လူမ်ဳိးစုေသြး ခ်င္းညီအစ္ကိုမ်ားနဲ႔
က်ေနာ္ဟာ ရင္းရင္းႏွီးႏွီးေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြး ခြင့္ရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။
က်ေနာ္နည္းတူ တျခားလူမ်ဳိးစု အသီးသီးမွ ကိုယ္စားလွယ္ေတာ္မ်ားကလဲ ဂုဏ္ယူအားတက္မိ ၾကလိမ့္မယ္လို႔
က်ေနာ္လုံးဝ ယုံၾကည္ပါတယ္။
အဲသလို
က်ေနာ္ ဂုဏ္ယူအားတက္မိေနရင္း တခ်ိန္ထဲမွာပဲ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၀ ႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္က
ပထမဦးစြာ ခုလို လူမ်ဳိးစုေပါင္းစုံေတြ႔ဆုံေဆြး ေႏြးခဲ့တဲ့ အျဖစ္ကို က်ေနာ္
ျပန္ေျပာင္းသတိရမိပါတယ္။ အဲဒီ ပထမ အႀကိမ္ေတြ႔ဆုံျခင္းကေတာ့
ကြယ္လြန္သြားရွာခဲ့ၿပီျဖစ္တဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္းနဲ႔တကြ လူမ်ဳိးစုေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားစုစည္းၿပီး
၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁၂ ရက္ ရွမ္းျပည္ပင္လုံၿမိဳ႕မွာ ၿခိမ့္ၿခိမ့္သဲ
ေအာင္ျမင္စြာ က်င္းပခဲ့တဲ့ ေမာ္ကြန္းတင္ ပင္လုံညီလာခံႀကီးပါပဲ။ အဲဒီ ပင္လုံညီလာခံ ႀကီးမွာပဲ
က်ေနာ္တို႔ လူမ်ဳိးစု ညီအစ္ကိုတေတြဟာ ေတြ႔ဆုံရင္းႏွီးၿပီး ခိုင္ၿမဲတဲ့ ေသြးစည္းညီညြတ္မႈႀကီးကို
အရတည္ေဆာက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အခု ဒီေဆြးေႏြးပြဲႀကီးကလည္း အလားတူ ခိုင္မာတဲ့
လူမ်ဳိးေပါင္းစုံ ေသြးစည္းညီညြတ္မႈကို ျပန္လည္အသက္သြင္းေပးႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔
က်ေနာ္ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ ယုံၾကည္ပါတယ္။
သဘာပတိနဲ႔
ဘဝတူ လူမ်ဳိးစုကိုယ္စားလွယ္ေတာ္မ်ား ခင္ဗ်ား။
ရွမ္းျပည္နယ္မွာ
ကေန႔ ေတြ႔ႀကံဳခံစားေနရတဲ့ နစ္နာခ်က္ အျဖစ္ အမွန္ေတြကို မတင္ျပမီွ၊ အတိတ္က
ရာဇဝင္ကို အနည္းငယ္ တင္ျပပါ ရေစ။
အတိတ္ရာဇဝင္ပိုင္း
အတိတ္ရာဇဝင္ကို
ျပန္လည္ဆန္းစစ္လိုက္တဲ့အခါမွာ ရွမ္းျပည္သူ ေတြဟာ ရာဇဝင္တေလွ်ာက္လုံး
“သူ႔ကၽြန္”ျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ ျဖစ္အင္ကို ဝမ္းနည္းေၾကကြဲဖြယ္ရာ ေတြ႔ျမင္ခဲ့ရပါတယ္။
ျမန္မာဧကရာဇ္မ်ား
အုပ္စိုးစဥ္အခါမွာ ရွမ္းျပည္ေစာ္ဘြားၿမိဳ႕စားမ်ားဟာ ေရႊပန္းခိုင္၊ ေငြပန္းခိုင္၊
သမီးကညာ ဆက္သကာ ခံစားခဲ့ရပါတယ္။ ရွမ္းျပည္သူေတြလဲ ျမန္မာဧကရာဇ္တို႔ရဲ႕
ေက်းေတာ္မ်ဳိး၊ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိး မ်ား ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။ ဧကရာဇ္မင္းတို႔ အခ်င္းခ်င္း
နယ္ပယ္လုတဲ့ စစ္ပြဲ မ်ားမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ယိုးဒယား၊ မဏိပူရစတဲ့
ႏိုင္ငံခ်ဲ႕စစ္ပြဲမ်ားမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ပါဝင္တိုက္ခိုက္ အမႈထမ္းခဲ့ရပါတယ္။
သီေပါဘုရင္
ပါေတာ္မူတဲ့ တခ်ိန္တည္းမွာပဲ ရွမ္းျပည္ဟာ ဗမာျပည္နဲ႔ အတူ
ၿဗိတိသွ်နယ္ခ်ဲ႕လက္ေအာက္သို႔ က်ေရာက္ခဲ့ရတယ္။ ၁၉၄၂ ခုႏွစ္မွာ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္
ျမန္မာျပည္ကို သိမ္းပိုက္စဥ္အခါမွာလဲ ရွမ္းျပည္ဟာ တခါတည္း ဂ်ပန္လက္ေအာက္ကို
ေရာက္ခဲ့ရျပန္တယ္။
တဖန္
ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္တို႔အား ဗမာျပည္မမွ ရဲေဘာ္မ်ားႏွင့္အတူ တိုက္ထုတ္လိုက္တဲ့အခါ
ရွမ္းျပည္မွာလဲ ႏိုင္ငံေရးအရ ႏိုးၾကားလာတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ကၽြန္ဘဝကို ရြံမုန္းလာတယ္။
လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေနထိုင္လိုတယ္။ ကိုယ့္ကံၾကမၼာကို ကိုယ္ဖန္တီးလိုလာၾကတယ္။
ဒါေပမဲ့
လြတ္လပ္ေရး အေဆာတလ်င္လိုလားတဲ့ ရွမ္းျပည္သူေတြဟာ စည္း႐ုံးမႈအင္အား မေကာင္းေသးတာကို
ေတြ႔ရပါတယ္။ မဟာမိတ္ လိုက္ရွာတဲ့အခါ ကံတူအက်ဳိးေပးျဖစ္တဲ့ ျမန္မာျပည္သူတို႔ကို
ေတြ႔ရပါ တယ္။ ျမန္မာျပည္လဲ ရွမ္းျပည္နဲ႔အတူ ၿဗိတိသွ်နယ္ခ်ဲ႕လက္ေအာက္မွာ
ႏွစ္ေပါင္းတရာလုံးလုံး စုံးစုံးျမဳပ္ေနတဲ့အခါမွာ စီးပြားေရး၊ ဘာသာေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈ
ဓေလ့ထုံးစံတို႔ဟာလဲ တဦးႏွင့္တဦး နီးစပ္ခဲ့ပါတယ္။ ၿဗိတိသွ်နယ္ခ်ဲ႕သမားမ်ားဟာ
ရွမ္းနဲ႔ ျမန္မာ၊ ျမန္မာနဲ႔ကခ်င္ စတဲ့ တိုင္းရင္းသားေတြကို ေသြးခြဲထားခဲ့တယ္။ ဒီ
နယ္ခ်ဲ႕ေဘးအႏၱရာယ္ကို တိုက္ဖ်က္ဖို႔ ေတာင္တန္းသားမ်ားနဲ႔ ျပည္မက တိုင္းရင္းသားမ်ား
ေသြးစည္းညီညြတ္ၾကမွသာ လြတ္လပ္ေရးကို တိုက္ယူႏိုင္ေၾကာင္း သေဘာေပါက္လာပါတယ္။
တကြဲတျပားစီ တိုက္ယူမယ့္အစား စု႐ုံးေပါင္းစည္းၿပီး တိုက္ယူဖို႔ သေဘာေပါက္လာၾကတယ္။
အဲဒါေၾကာင့္
၁၉၄၇ ခု ေဖေဖာ္ဝါရီလအတြင္း ရွမ္းျပည္ပင္လုံၿမိဳ႕မွာ
တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးစုေခါင္းေဆာင္မ်ား ေတြ႔ဆုံစည္းေဝးကာ ညီညြတ္မႈကို
တည္ေထာင္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီတုံးက လူမ်ဳိးစုတို႔ရဲ႕ သံသယတခုဟာ နယ္ခ်ဲ႕ကို
ေမာင္းထုတ္ၿပီးတဲ့အခါ ျမန္မာတို႔က ရွမ္း၊ ခ်င္း၊ ကခ်င္၊ ကရင္ စတဲ့
လူမ်ဳိးစုတို႔အေပၚ ႏိုင္ငံေရးအရေသာ္လည္းေကာင္း၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အရေသာ္လည္းေကာင္း၊
စီးပြားေရးအရေသာ္လည္းေကာင္း၊ ယဥ္ေက်းမႈ အရေသာ္လည္းေကာင္း၊
လူမ်ဳိးေရးအရေသာ္လည္းေကာင္း နယ္ခ်ဲ႕ အဂၤလိပ္ထက္ ဖိႏွိပ္ေစာ္ကားမွာစိုးတဲ့ သံသယပဲ
ျဖစ္ပါတယ္။ ရွင္းရွင္း ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ရွမ္းျပည္သူလူထုတရပ္လုံးက လိုခ်င္တဲ့
လြတ္လပ္ ေရးဟာ ၿဗိတိသွ်အစား ျမန္မာကို ပုခုံးေျပာင္းတဲ့ လြတ္လပ္ေရးမ်ဳိး မဟုတ္ပါ။
အဲဒီလို
လူမ်ဳိးငယ္တို႔ဟာ ျမန္မာလူမ်ဳိးတို႔အေပၚ မယုံမၾကည္ျဖစ္ေနတဲ့ အတြက္ ပင္လုံညီလာခံမွာ
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက စိတ္ရွည္လက္ရွည္နဲ႔ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာေအာင္ ရွင္းလင္းခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီအခါမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္းေခါင္းေဆာင္တဲ့ (ဖဆပလ) ႏို္င္ငံေရးပါတီနဲ႔
အျခားတိုး တက္တဲ့ ႏို္င္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားက ေအာက္ပါအတိုင္း သေဘာတူ ေျပာဆို
ဂတိျပဳခဲ့ပါတယ္။
၁။
ယခု ပူးေပါင္းေရးသည္ ေနာင္ ပူးေပါင္းေရး၊ ခြဲထြက္ေရးကို မထိခိုက္ေစရ။
၂။
ေနာင္ ပူးေပါင္းခဲ့ေသာ္လည္း ခြဲထြက္လိုက ျပန္ခြဲထြက္ႏိုင္ခြင့္ ရွိေစရမည္။
၃။
တိုင္းျပဳျပည္ျပဳလႊတ္ေတာ္ေခၚၿပီးေနာက္ မပူးေပါင္းႏိုင္ေသးလွ်င္ ပူးေပါင္းလုိတဲ့အခါ
ပူးေပါင္းႏိုင္ရန္ လမ္းဖြင့္ေပးထားမည္။
၄။
ရွမ္းျပည္ ျပည္တြင္းအုပ္ခ်ဳပ္မႈမွာ လုံးဝ လြတ္လပ္ခြင့္ရွိရမည္။
၅။
ရွမ္းစေသာ လူမ်ဳိးစုတို႔၏ စာေပယဥ္ေက်းမႈမ်ားကို မေစာ္ကား မထိခိုက္ပါ။
ဒီထက္ေတာ့
ဘယ္သူမွ သေဘာထားမႀကီးႏိုင္ဘူးဆိုတာကို အဲဒီအခါက လူမ်ဳိးစုမ်ား ယုံၾကည္ခဲ့တယ္။
ဒီေခတ္မွီတဲ့ သေဘာထားကို လူမ်ဳိးငယ္ မ်ားက လႈိက္လွဲစြာေထာက္ခံခဲ့တယ္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းေျပာခဲ့တဲ့ စကားမ်ားကို သေဘာ႐ိုးသားစြာနဲ႔ လူမ်ဳိးငယ္မ်ား
ယုံၾကည္ခဲ့တယ္။ အျခား ျပည္မႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားကိုလဲ
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းနည္း တူ သန္႔စင္ေသာ သေဘာရွိမယ္လို႔ ယုံၾကည္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့
ယခုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ သေဘာ႐ိုးသားစြာနဲ႔ ျပည္မေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားကို
သိမ္းႀကံဳးယုံၾကည္ခဲ့ျခင္းဟာ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ မဟာအမွားႀကီးျဖစ္ခဲ့ပါ လားဆိုတာ
ယေန႔ျပည္နယ္မွာ ခံစားေနရတဲ့ အေျခအေနက သက္ေသ ျပလ်က္ရွိပါတယ္။
လူမ်ဳိးငယ္မ်ားဟာ
က်ေနာ္ အစီရင္ခံသလို ျပည္မေခါင္းေဆာင္မ်ားရဲ႕ ဂတိစကားမ်ားကို သေဘာ႐ိုးသားစြာနဲ႔
ယုံၾကည္ကိုးစားအားထားၿပီး နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္ကို အတူလက္တြဲကာ တိုက္ထုတ္ရန္သေဘာတူၿပီး
ပင္လုံစာခ်ဳပ္ကို ခ်ဳပ္ဆိုလက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ပါတယ္။
ပင္လုံစာခ်ဳပ္မွာ
ေအာက္အဓိကအခ်က္မ်ား ပါဝင္ေၾကာင္း ညႊန္ျပပါရေစ။
၅။
နယ္ျခားေဒသမ်ားအတြက္ ျပည္တြင္းအုပ္ခ်ဳပ္မႈတြင္ လုံးဝကိုယ္ ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ကို
မူအားျဖင့္လက္ခံသည္။
၆။
ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံမ်ားတြင္ သတ္မွတ္ထားေသာ အေျခခံအက်ဳိးႏွင့္ အခြင့္အေရးမ်ားကို
နယ္ျခားေဒသရွိ တိုင္းရင္းသားမ်ားတို႔က ခံစားရမည္။
၇။
ဤ စာခ်ဳပ္တြင္ လက္ခံၿပီးေသာ အစီအစဥ္မ်ားသည္ ပေဒ သရာဇ္ရွမ္းျပည္၏ ယခု ရရွိထားေသာ
ကိုယ္ပိုင္ ဘ႑ာေရးရာ အုပ္ ခ်ဳပ္မႈကို ထိခိုက္မည္ မဟုတ္..
ဟု
အဓိကအားျဖင့္ ဆိုထားပါတယ္။
ခြဲထြက္ခြင့္နဲ႔
ပတ္သက္လို႔လဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကိုယ္တိုင္က ျပည္ နယ္မ်ားကို
“ခြဲထြက္ခြင့္ေပးရမည္။ မခြဲထြက္ခ်င္ေအာင္ လုပ္ျပရမွာက က်ဳပ္တို႔တာဝန္”လို႔
ရွင္းလင္းျပတ္သားစြာ မိန္႔ၾကားခဲ့ပါတယ္။
ႀကီးႏိုင္ငယ္ညွဉ္းဆဲဝါဒကို
ရွမ္းျပည္သူျပည္သားမ်ားအေပၚမွာ မက်င့္ သုံးဖို႔ကိုလဲ
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကိုယ္တိုင္ ရွမ္းျပည္ရွိ ျမန္မာလူမ်ဳိး မ်ားအား
မိန္႔ၾကားခဲ့ပါတယ္။ “ရွမ္းျပည္မွာေနတဲ့ ဗမာေတြ ရွမ္းအမ်ဳိးသား မ်ားနဲ႔
ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ ညီရင္းအစ္ကိုလို ေနထိုင္သြားၾကပါ။ အႏိုင္မက်င့္ခ်င္ၾကပါနဲ႔။
အႏိုင္က်င့္မယ္ႀကံရင္ က်ဳပ္နဲ႔အရင္ အိုးစားကြဲ ရလိမ့္မယ္”လို႔
ျပတ္သားစြာေျပာခဲ့ပါတယ္။
ျပည္ေထာင္စု
ျမန္မာႏိုင္ငံ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ေရးဆြဲစဥ္က ခြဲထြက္ႏိုင္တဲ့
အခြင့္အေရးအခန္းမွာ “ဤ အေျခခံဥပေဒ အာဏာ တည္သည့္ေန႔မွ ဆယ္ႏွစ္အတြင္းခြဲထြက္ႏိုင္ေသာ
အခြင့္အေရးကို အသုံးမျပဳရ”ဟု ဗုဒ္မ-၂၀၂ကို ထည့္သြင္းတဲ့အခါ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕
ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ကန္႔ကြက္ခဲ့ၾကပါတယ္။
ဘာျပဳလို႔
ကန္႔ကြက္ရသလဲဆိုေတာ့ ျပည္ေထာင္စုသေဘာတရားမ်ားကို ထိခိုက္လို႔ပါပဲ။
လူမ်ဳိးစုတို႔ရဲ႕ အခြင့္အေရးကို ခ်ဳပ္ခ်ယ္ထိပါးလို႔ ကန္႔ ကြက္ခဲ့ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတို႔က ထိုစဥ္အခါမွာ ကမာၻ႔အေျခအေန၊ ႏိုင္ငံရဲ႕
လြတ္လပ္ေရးအေျခအေနကို ရွင္းျပၿပီး ၁၀ ႏွစ္ကာလအတြင္း ၅ ႏွစ္ စီမံကိန္း ၂ ခုေလာက္
ဃဃနနလုပ္ၿပီး ျပည္ေထာင္စု တဝွမ္းလုံးရဲ႕ ႀကီးပြားတိုးတက္ေရးကို လက္ဆုပ္လက္ကိုင္
ျပပါရေစ။ အဲသလို ဆယ္ ႏွစ္ေလာက္လုပ္ျပၿပီးမွ ေက်နပ္မႈမရွိလွ်င္ သေဘာအတိုင္း
ခြဲထြက္ၾက ပါလို႔ စိတ္ထိခိုက္ေလာက္ေအာင္ ႐ိုးသားစြာတင္ျပေျပာဆိုတဲ့အတြက္ ၁၀ ႏွစ္
ကန္႔သတ္ျခင္းကို လိုက္ေလွ်ာသေဘာတူခဲ့ၾကပါတယ္။
ဒီနည္းနဲ႔
ရွမ္းျပည္ဟာ ဗမာျပည္နဲ႔ ပူးေပါင္းေသြးစည္းကာ ရွမ္းေရာ ဗမာပါ ၿဗိတိသွ်နယ္ခ်ဲ႕
ထမ္းပိုးေအာက္က လြတ္ေျမာက္လာခဲ့ၾကပါ တယ္။ ယေန႔ဆိုရင္ ၁၀ ႏွစ္
ျပည့္ေျမာက္လာခဲ့ပါၿပီ။ ဒီ ၁၀ ႏွစ္ ကာလ အတြင္း ပူးေပါင္းခဲ့ျခင္းရဲ႕
အ႐ႈံးအျမတ္စာရင္းကို စီစစ္ေဝဖန္ရန္ လို လာၿပီလို႔ က်ေနာ္ ယူဆပါတယ္။
No comments:
Post a Comment
Comment မ်ားကုိ စီစစ္ျပီး တင္ေပးပါမည္။ မုိက္ရုိင္းေသာ၊ လူသားမဆန္ေသာ Commet မ်ား တင္မေပးပါ။