Wednesday, March 6, 2013

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ယုံၾကည္မွုတည္ေဆာက္ဖို႔ သၽွမ္း- ကယား ေဆြးေႏြးပြဲအေပၚ KNPP ရဲ့အျမင္


သၽွမ္းသံေတာ္ဆင့္
 
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ယုံၾကည္မွုတည္ေဆာက္ဖို႔ သၽွမ္း- ကယား ေဆြးေႏြးပြဲမွာ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕အစည္းနဲ႔ နိုင္ငံေရးပါတီ ေတြ စုစုေပါင္း ၂၅ ဖြဲ႕ ကိုဖိတ္ၾကားထားတယ္လို႔သိရပါတယ္။ အဲဒီထဲမွာ အစိုးရနဲ႔ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ ေဆာက္ေနဆဲျဖစ္တဲ့ ကရင္ နီအမ်ိဳးသားတိုးတက္ေရးပါတီ KNPP လဲပါတယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ အခုလို အပစ္ရပ္ေရး နဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ အလုပ္မ်ား ေနခ်ိန္မွာ ဒီ သၽွမ္း-ကယား ေဆြးေႏြးေရးအေပၚ ဘယ္လို သေဘာထားသလဲ ဆိုတာသိရ ေအာင္ KNPP ရဲ့အတြင္းေရးမွူး ၁ ခူးဦးရယ္ ကို သၽွမ္းသံေတာ္ဆင့္က ဆက္သြယ္ေမးျမန္းထားပါတယ္။
ေမး။    ။ သၽွမ္း- ကယားၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ လားရွိုးမွာ ပူးေပါင္းလုပ္ ေဆာင္မယ့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပြဲအတြက္ ဘယ္လို ျမင္ပါသလဲ။

ေျဖ။    ။ က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔ အေသးစိပ္ဘယ္လိုစီစဥ္ၿပီးလုပ္ၾကမယ္ လို႔ေတာ့ မၾကားသိရေသးပါဘူး။ ေျပာတာကေတာ့ သၽွမ္း- ကယားမွာရွိတဲ့ နိုင္ငံေရးပါတီ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕အစည္းေတြ အားလုံးေခၚၿပီးေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျဖစ္စဥ္မွာ ဘယ္လို ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ၾကမယ္ဆိုတဲ့ ကိစၥေတြကိုေဆြးေႏြးမယ္လို႔ေတာ့ ေယဘုယ် အားျဖင့္သိထားပါတယ္။ ဘယ္လို ရည္ရြယ္ ခ်က္ေတြႀကီးႀကီးမားမားထားၿပီး လုပ္ေနၾကလဲ ဆိုတာေတာ့ က်ေနာ္တို႔မသိရေသးဘူး။  က်ေနာ္တို႔ကိုဖိတ္တယ္လို႔ ေတာ့ၾကား တာပါဘဲ။ က်ေနာ္တို႔လြယ္ေကာ္မွာရွိတဲ့ ဆက္ဆံေရး ႐ုံးကတဆင့္ေပါ့ေနာ္။ က်ေနာ္တို႔ဘက္ကလဲ တက္ေရာက္မယ္ မတက္ ေရာက္ေသးပါဘူးလို႔မသိရေသးပါဘူး က်ေနာ္တို႔မဆုံးျဖတ္ရ ေသးဘူး ေလ။


ေမး။    ။ ရခိုင္ေတြ သၽွမ္းေတြလို ဆရာတို႔အေနနဲ႔ ကရင္နီျပည္နယ္ အတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ယုံၾကည္မွုတည္ ေဆာက္ျခင္း ေဆြးေႏြးပြဲ သီးသန႔္လုပ္ဖို႔အစီအစဥ္ရွိလားခင္ဗ်။

ေျဖ။    ။ ဒါကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ့သြားမယ့္လမ္းေၾကာင္း အေပၚမွာ မူတည္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ဆီမွာ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ နိုင္ငံေရးပါတီလို႔ ေျပာရင္  ႀကံ့ခိုင္ေရး ပါတီကလြဲရင္က်န္တဲ့ပါတီေတြကလဲ အခိုင္အမာ မရွိဘူး။ဒါေပမယ့္ NLD တို႔က႐ုံးေတြ ဘာေတြလာဖြင့္ထားတယ္။ ေနာက္တခုက သၽွမ္းျပည္နယ္မွာအေျချပဳၿပီးေတာ့ မွတ္ပုံတင္ထားတဲ့ ကယန္းအမ်ိဳးသား ပါတီဆိုတဲ့ ပါတီလဲတခုရွိတယ္။ က်ေနာ္တို႔ဆီမွာ အခုဘဲသူတို႔႐ုံးလာစိုက္တယ္ဆိုတာမ်ိဳးေတြေတာ့ရွိတယ္။  လက္နက္ ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္းေတြၾကားမွာေတာ့ က်ေနာ္တို႔ဘာသာက်ေနာ္တို႔ ေတြ႕ၾကတာေတာ့ရွိတယ္။ က်ေနာ္တို႔ၾကားမွာ နားလည္မွုေတြ ရယူတာ ဘာေတြလုပ္ၾကမယ္ အေသးစိတ္ေဆြးေႏြးညႇိႏွိုင္းတာ ေတာ့ရွိတယ္။ သို႔ေသာ္က်ေနာ္တို႔ေျပာတဲ့နိုင္ငံေရးပါတီေတြနဲ႔ ေတြ႕ၾကတာေတာ့ မရွိဖူး ေသးပါဘူး။ အခုခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို႔ KNPP အေနနဲ႔ အစိုးရနဲ႔ အပစ္ရပ္ဖို႔ လက္မွတ္ေရးထိုး တာလဲရွိ ၿပီး ၿပီ။ အပစ္ခတ္ရပ္စဲေရးဘက္မွာ က်ေနာ္ တို႔ အစမွာဘဲရွိေသးတာမို႔ လုပ္စရာကိုင္စရာေတြလဲ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ အစိုးရနဲ႔လဲ ယုံၾကည္မွုရဖို႔ ပိုမိုၿပီးေတာ့မွ ယုံၾကည္မွုတည္ေဆာက္ဖို႔ လိုအပ္တယ္။ အဲ့ေၾကာင့္မို႔လို႔ ပိုမိုၿပီးခိုင္မာတဲ့အပစ္ အခတ္ရပ္စဲေရးကို က်ေနာ္တို႔လုပ္ေနတယ္။ အဲတာေတြၿပီးမွဘဲ က်ေနာ္တို႔ တျခားေသာ နိုင္ငံေရးပါတီအဖြဲ႕အစည္းေတြနဲ႔ ေတြ႕ဆုံဖို႔ လိုရင္လိုသလို ေရွ႕ဆက္ၿပီး လုပ္သြားဖို႔ရွိပါတယ္။ ဒီအတြက္ျဖစ္နိုင္ေခ်ကေတာ့ အေျခအေနေပၚမွာ လဲမူတည္ပါ တယ္။

ေမး။    ။ အဲလိုဆိုရင္ အခုလားရွိုးမွာလုပ္ဖို႔ စီစဥ္ေနတဲ့ သၽွမ္း- ကယား ၾကား ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ယုံၾကည္မွု တည္ေဆာက္ ျခင္းေဆြးေႏြးပြဲဟာ ကယားျပည္နယ္တခုလုံးအတြက္ ဘယ္ေလာက္ကိုယ္စားျပဳမယ္လို႔ ဆရာတို႔သုံးသပ္လိုပါသလဲခင္ဗ်။

ေျဖ။    ။ တပ္အပ္မေျပာတတ္ဘူး။ သူတို႔ဘယ္အဖြဲ႕အစည္း ဘယ္ပါတီ ေတြကိုဖိတ္သလဲ က်ေနာ္တို႔လဲမသိရဘူး။ ဖိတ္ၾကား ခံရတဲ့  ပါတီအဖြဲ႕ အစည္းေတြကလဲ ဘယ္ေလာက္ကိုယ္စားျပဳမွုရွိသလဲဆိုတာ က်ေနာ္ တို႔လဲ မသိရဘူးေလ။

ေမး။    ။ ဦးခြန္ထြန္းဦးတို႔ ဦးေဆာင္ေနတဲ့ ဒီေဆြးေႏြးပြဲကို နိုင္ငံေရးပါတီ ၁၂ ခု လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕အစည္း ၁၃ ခုဖိတ္ထား တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဆိုေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးခိုင္မာဖို႔အတြက္ ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ။

ေျဖ။    ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္မယ္ဆိုတာကိုကဘဲ ေကာင္းတဲ့အလားအလာ ဘဲေလ။ေကာင္းပါတယ္။ က်ေနာ္ထင္တာ ကေတာ့ စုသင့္တဲ့ေနရာမွာစုတယ္။ ေနာက္တဆင့္ကေတာ့ ပိုမိုက်ယ္ ျပန႔္တဲ့ ေတြ႕ဆုံမွု ေတြရွိသင့္တယ္ လို႔ က်ေနာ္တို႔အဲလိုဘဲထင္တာဘဲ ေလ။


ဂ်ႏၷဝါရီလ ၂၉ ရက္ သၽွမ္းျပည္ေျမာက္ပိုင္း လားရွိုးၿမိဳ႕မွာ သၽွမ္း-ကယား ေဆြးေႏြးပြဲအတြက္ ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြးျပင္ဆင္ေရး က်င္းပခဲ့ၿပီး နိုင္ငံေရး ပါတီ ၉ ခုကေန ေဆြးေႏြးပြဲျဖစ္ေျမာက္ေရးေကာ္မတီဖြဲ႕စည္းနိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ယုံၾကည္မွုတည္ေဆာက္ျခင္း သၽွမ္းျပည္နယ္ ကယား ျပည္နယ္ေဆြးေႏြးပြဲကို အခုလ မတ္ခ္်လ ၂၀ ကေန  ၂၂ ရက္ ေန႔အထိ သၽွမ္းျပည္ေျမာက္ပိုင္း လားရွိုးၿမိဳ႕မွာဘဲ က်င္းပမယ္လို႔သိရ ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment

Comment မ်ားကုိ စီစစ္ျပီး တင္ေပးပါမည္။ မုိက္ရုိင္းေသာ၊ လူသားမဆန္ေသာ Commet မ်ား တင္မေပးပါ။